E-Learning: Soziale Medien in der Wissenschaftskommunikation (Social Media in Science Communication)
Nationales Institut für Wissenschaftskommunikation, NaWik gGmbH Social media German, English

- Target audience
PhD students, postdocs, principle investigators, professors, academic staff and employees of communication departments
- Language
German, English
- Duration
1 day
- Format
E-Learning course
- On-site/online
Online
- Cost
150 €
Course description
Der E-Learning-Kurs bietet den idealen Einstieg, um Wissenschaft in Sozialen Medien zu kommunizieren. Typische Funktionen der Sozialen Medien, deren Besonderheiten und Zielgruppen, werden praxisnah vermittelt. Der Kurs gibt Orientierung bei der Medienauswahl und Zielsetzung, um individuelle Zielgruppen optimal anzusprechen. Das E-Learning ist jederzeit online abrufbar und lässt sich flexibel in den Berufs- und Studienalltag integrieren. Starten Sie jetzt und lernen Sie Ihre Möglichkeiten für mehr Sichtbarkeit kennen!
Dieser NaWik-E-Learning Kurs wurde im Rahmen einer Förderung des Bundesministerium für Forschung, Technologie und Raumfahrt (BMFTR) entwickelt. Ziel war es, ein niedrigschwelliges Angebot zum Kompetenzaufbau in der Wissenschaftskommunikation zu erstellen.
***
The e-learning course provides the ideal introduction to communicating science on social media. Typical functions of social media, their unique characteristics, and target audiences are conveyed in a practical manner. The course offers guidance on media selection and goal setting to effectively reach individual target groups. The e-learning course is available online at any time and can be flexibly integrated into your professional or academic routine. Start now and discover your opportunities for increased visibility!
This NaWik e-learning courses was developed as part of a funding programme by the Federal Ministry of Research, Technology and Space (BMFTR). The aim was to create a low-threshold offering for building skills in science communication.
Recurrence: always available
Link to offer
E-Learning: Soziale Medien in der Wissenschaftskommunikation